نظر بچه ها درباره لباس فرم مدرسه

کدام لباس قشنگ تر است؟

شما دوست دارید لباس مدرسه‌تان چه شکلی باشد؟ ساده باشد یا طرحدار؟ راه راه یا چهارخانه؟ اصلاً چه رنگی باشد؟ چندتا رنگ در ترکیب آن استفاده شده باشد؟ دو رنگ؟ سه رنگ؟ شاید هم بیشتر. اصلاً تا به حال به اینها فکر کرده‌اید؟ لباس فرم الان‌تان چه شکلی است؟ دوستش دارید؟ برای پیدا کردن جواب این سؤال‌ها سراغ بعضی‌های‌تان رفتیم تا نظرشان را بگویند.

 

 دنیا 9 ساله با روپوش سرمه‌ای که لبه آستین و کنار جیبش خال خال سفید است، دارد از مدرسه برمی‌گردد. دنیا دلش می‌خواهد روپوش و شلوار مدرسه‌اش طوسی باشد با مقنعه صورتی. الان مقنعه‌اش سفید است.
هلیا 10 ساله رنگ بنفش را ترجیح می‌دهد. خودش عاشق بنفش است. به نظرش بنفش با سبز قشنگ می‌شود.
مهیار 8 ساله دوست دارد لباسش مثل اسپایدرمن باشد؛ آبی و قرمز.
نازنین 11 ساله نظر جالبی دارد: «من خوشم میاد لباسم راحت باشه. رنگش حالا خیلی مهم نیست. زرد باشه بهتره اما آستیناش خیلی بلند نباشه. شلوارم خیلی گشاد نباشه که توی باد تکون بخوره. الانم لباسم خیلی گرمه.»
ماهان 13 ساله شلوار سرمه‌ای و بلوز آبی راه راه را دوست دارد؛ درست شکل همانی که تنش کرده. سرمه‌ای، رنگ محبوب ماهان است.
شانا 12 ساله می‌گوید: «لباس همه ما توی مدرسه شکل همه. من مثلاً خوشم میاد لباسم فرق داشته باشه. یا اینکه هر چند روز یه بار لباس تازه بپوشم. به نظرم خیلی خسته کننده‌س که آدم همش همین لباس تنش باشه.» شانا مانتو و شلوار زرشکی و مقنعه سفید دارد.
نظر سهند 9 ساله هم این است: «شلوارم قرمز باشه با تیشرت قرمز.» مادرش می‌گوید: «سهند قرمز خیلی دوست داره ولی لباس فرم مدرسه‌ش آبیه.» برعکس سهند، زهرا 11 ساله آبی را دوست دارد. دلش می‌خواهد مانتوی مدرسه‌اش آبی گلدار باشد.
بعضی بچه‌ها هم مثل سها 13 ساله، اصلاً از لباس فرم مدرسه خوششان نمی‌آید و فکر می‌کنند هرکس لباس خودش را بپوشد و به مدرسه برود خیلی بهتر است.
شاید شما هم فکر کنید اصلاً چرا باید وقتی به مدرسه می‌روید، لباس‌های هم‌شکل بپوشید؟
مهری صادقی، کارشناس آموزشی درباره لباس فرم مدرسه این طور به شما می‌گوید: «وقتی شما لباس فرم به تن می‌کنید، مدرسه را جدی‌تر می‌گیرید. درست مثل این است که وقتی پدر و مادرتان سر کار می‌روند، لباس فرم می‌پوشند که با لباس عادی‌شان فرق دارد. لباس کار و درس با لباس تفریح و بازی متفاوت است. لباس فرم شما نشان می‌دهد که مال کدام مدرسه هستید. در مدرسه همه یک شکل هستند. کسی نمی‌تواند بگوید لباس من زیباتر است و به بقیه فخرفروشی کند.»
لباس فرم اما باید راحت باشد. رنگش در اثر شست‌وشوی دائم از بین نرود و شما بتوانید در تمام طول سال از آن استفاده کنید. برای همین هم هست که جنس پارچه لباس‌تان جوری است که براحتی خراب نمی‌شود. 
شما باید بدانید که در کشورهای دیگر هم بچه‌ها برای رفتن به مدرسه از لباس فرم استفاده می‌کنند. در هر کشوری با توجه به آب و هوا و رسوم و فرهنگ آن کشور، لباس خاصی برای دانش آموزان طراحی می‌شود. در خیلی از لباس‌ها رنگ‌هایی از پرچم آن کشور استفاده می‌شود. شما هم دوست دارید لباس مدرسه‌تان به رنگ پرچم کشورمان باشد؟