آموزش طراحی شال وروسری

چگونه از طراحی پول در بیاوریم

چگونه از طراحی پول در بیاوریم

بعد از گذراندن مقدمات راه‌اندازی یک کسب و کار در زمینه طراحی لباس و یا شال و روسری ، چه مراحلی در

پیش داریم. برای دانستن این موارد کافی است تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی، شروع جذاب‌ترین بخش کار

برای آن که بتوانید در صنعتی مثل صنعت تولید طراحی لباس و یا شال و روسری که اصلی‌ترین تمرکز آن بر

زیبایی و مد است، رقابت کنید باید بتوانید جذاب‌ترین طرح را برای مخاطبان و مشتریان خود تولید کنید.

برای آن که بتوانید طراحی مناسبی داشته باشید، باید با یک سری از اصول اولیه آشنا باشید. به عنوان مثال برای

طراحی و در نهایت تولید یک لباس و یا روسری ، باید اندازه استاندارد ، وزن و کیفیت پارچه، نحوه طراحی و

برای روسری از همه مهمتر از چاپ اطلاع داشته باشید.

حالا وقت آن رسیده که طراحی خود را آغاز کنید. در طراحی فقط به کلیات اکتفا نکنید. سعی کنید در طراحی

جزئیات را نیز به خوبی نشان دهید. حالا باید طرح خود را در معرض آرای اطرافیان قرار دهید. از میان

اطرافیان خود آن دسته از افرادی که به مشتریان هدف شما نزدیکتر هستند، انتخاب کنید و طرح‌های خود را به

آن‌ها نشان دهید و بازخورد از آن‌ها دریافت کنید.

 

طراحی کالکشن‌های فصلی

سعی کنید، مجموعه طرح‌های خود را به صورت فصلی طراحی کنید. چرا که فروشگاه‌ها متناسب با میزان وسعت

کارشان، مجموعه طرح‌های فصلی را پیش خرید می‌کنند. بعضی از این فروشگاه‌ها خریدشان را حتی تا دو فصل

زودتر هم انجام می‌دهند. مثلا کالکشن بهاره را در اواسط پاییز سفارش می‌دهند.

حتما نمونه طرح‌های خود را در تعداد کم تولید کنید

نمونه طرح‌های خود را تولید کنید. این کار را حتما جدی بگیرید تا قبل از تولید انبوه متوجه ضعف‌های کارتان

شوید. در بسیاری از مواقع چیزی که ما از طرح انتظار داریم، بعد از تولید به دست ما نمی رسد پس بهتر است

این آزمون و خطا را با تعداد کم انجام دهیم و میزان ضرر خود را تا حد زیادی کاهش دهیم.

بازار کار طراحی لباس و روسری

تولیدی‌های معتبر را شناسایی کنید.

اگر قرار نیست، خودتان به صورت مستقیم به عرصه تولید  وارد شوید، پس حتما به دنبال بهترین‌ و معتبرترین

تولیدی‌ها بروید. تولیدی‌هایی که از بروزترین تجهیزات و ماشین‌آلات استفاده می‌کنند و می‌توانند طرح‌های مورد

نظرتان را با کیفیتی مناسب تولید کنند.

برای شناخت این تولیدی‌ها می‌توانید به نمایشگاه‌هایی که هر ساله در کشورمان برگزار می‌شود، مراجعه کنید. در

این نمایشگاه‌ها می‌توانید تجهیزات مورد استفاده، جنس پارچه، کیفیت چاپ و حتی بسته‌بندی محصولات توسط

تولیدکنندگان مختلف را ببینید و با هم مقایسه کنید.

تا اینجای کار شما علاوه بر مقدمات راه‌اندازی کسب و کار خود، طرح‌های تولیدی خود را نیز طراحی کرده و در

مرحله تولید قرار دارید.

از اینجا به بعد به بخش مهمی از فرایند کسب و کارتان که همان تبلیغات و بازاریابی است وارد شده‌اید. البته

همانطور که در ابتدا  به آن اشاره کردیم، بهتر است قبل از اقدام به تولید بازار مناسب و توزیع‌کنندگان خود را پیدا

کنید ولی ممکن است شما به دلایلی این امکان برایتان فراهم نشده باشد. پس نگران نباشید، ما به شما خواهیم گفت

که چگونه می‌توانید در این بازار دیده شوید.

خودتان اولین مشتری برندتان باشید

اول از همه خودتان باید بیشترین اعتماد را به برند خود داشته باشید پس خودتان زودتر از همه تولیدات خود را

بپوشید و از دیگرن راجع به آن بپرسید. علاوه بر این در طراحی کارهای بعدی نیز این نظرات به کار شما خواهند

آمد.

وب سایت خود را راه‌اندازی کنید

یکی از مهمترین قدم‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برای هر کسب و کاری استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و آنلاین

برای فروش هر چه بیشتر محصولات و خدمات است. شاید شما هم به دلایلی اکنون امکان راه‌اندازی یک وب

سایت فروشگاهی را نداشته باشید ولی این به این معنا نیست که نمی‌توانید حتی سایتی داشته باشید.

 

 

تبلیغات را دست کم نگیرید

تبلیغات یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که در ادامه فعالیت خود با آن مواجه هستید. اگر قصد افزایش فروش

خود در کوتاه‌ترین زمان را دارید، تبلیغات یکی از بهترین راه‌های پیش روی شماست. البته فراموش نکنید که

تبلیغات به عنوان یک علم، برای اجرا نیاز به دانش تخصصی دارد و برای بهره‌گیری بهتر نیازمند استفاده از

خدمات آژانس‌های تبلیغاتی و طراحی کمپین‌های تبلیغاتی مناسب است.

برای صرفه جویی در هزینه تبلیغات در ابتدای کار می‌توانید از این روش‌ها کمک بگیرید. فقط فراموش نکنید که

قبل از شروع هر کدام از این موارد مطالعه کوتاهی در آن زمینه داشته باشید. البته می‌توانید از آموزش‌های مختلف

متنی، تصویری و … هم استفاده کنید تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی خود را راه اندازی کنید.

در شبکه‌های اجتماعی به تولید محتوا بپردازید و به وسیله آن مخاطبان خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید از

طریق شبکه‌های اجتماعی آگاهی نسبت به برند خود را نیز افزایش دهید.

وب‌سایت ها و نشریات  مناسب را شناسایی کنید

مخاطبان شما مطالب چه وب‌سایت‌ها و نشریاتی را دنبال می‌کنند؟ تعدادی از آن‌ها را لیست کنید و تعرفه تبلیغات

آن‌ها را نیز مشخص نمایید. متناسب با میزان بودجه‌ای که برای تبلیغ در نظر گرفته‌اید، یکی از آن‌ها را برای تبلیغ

انتخاب نمایید.

 

حامی رویداد شوید

روزانه رویدادهای زیادی در سراسر کشور برگزار می‌شود. لیستی از این رویدادها تهیه کنید و در بازه‌های زمانی

مختلف و در رویدادهای مختلف حامی شوید. می‌توانید از محصولات خود به عنوان جایزه نیز در این رویدادها

استفاده کنید.

در انتخاب رویداد حتما به این نکته توجه داشته باشید که بخش زیادی از شرکت‌کنندگان در آن رویداد مشتریان

بالقوه شما باشند.

نمایشگاه را نادیده نگیرید

حضور در نمایشگاه‌های مرتبط می‌تواند ارتباطی مناسب میان برند شما و مخاطبانش ایجاد کند. شاید هزینه حضور

در برخی از این نمایشگاه‌ها زیاد باشد ولی میزان فروش و از همه مهمتر تبلیغ برندتان می‌تواند این هزینه را جبران نماید.

طراحی با نرم افزار 

نرم افزار و ابزار فراوانی به کمک طراحان آمده اند تا تمام خلاقیت خود را تبدیل به یک محصول کاربردی نمایند

و در این بین آن چه که تولیدکنندگان بیش از همه به آن نیاز دارند، یک طراح مسلط به نرم افزارهای طراحی

است. آن چه که می تواند یک طراح را از سایرین متمایز نماید، فراگیری تکنیک های طراحی دیجیتال است، چرا

که در صنعت حتی خلاق ترین طراحان هم باید شیوه تلفیق کار هنری با صنعتی را بیاموزند تا بتوانند در این

عرصه حضور پیدا کنند.

برای آن که بتوانید در صنعتی مثل صنعت تولید روسری و شال که اصلی‌ترین تمرکز آن بر زیبایی است، رقابت

کنید باید بتوانید جذاب‌ترین طرح را برای مخاطبان و مشتریان خود تولید کنید.