خط کش وشابلون های چهل تکه

خط کش شیشه ای مدرج مخصوص تکه  دوزی : 

خط کش شیشه ای یکی از وسایل مورد نیاز تکه دوزی هست زیرا لازم هست هنگام اندازه زدن شما پارچه را از زیر خط کش ببینید.

در تکه دوزی زوایا از اهمیت خاصی برخوردارند مثلا شما لازم برش هایی با زاویه ۴۵ درجه ایجاد کنید دراین موارد وجوداین خط کش بسیار ضروری هست زیرا خط کش معمولی درجه بندی نداره

خط کش تکه دوزی به شکل مستطیل به ابعاد ۱۵ درر ۶۰ سانتیمتر هست و سطح آن پر است از درجه بندی ها مختلف

در هنگام استفاده از کاتر دوار از این خط کش استفاده میشه زیرا خط کش های فلزی باعث کند شذن تیغه ی کاتر میشن .

Image result for ‫خط کش های چهل تکه‬‎ ادامه مطلب: خط کش وشابلون های چهل تکه

با لباس های قدیمی یا اضافی کمد چه کار کنیم؟

اگر به هر دلیلی، چه خرید غیر مستقیم، چه پیروی از مد، کمد لباس های شما در حال انفحار است و به فکر افتاده‌اید که همه لباس‌ قدیمی ها را به سطل زباله بیندازید، لطفا دست نگه دارید و این مطلب را با ما بخوانید.

این روزها، به لطف پیشرفت تکنولوژی، دست به دست شدن خلاقیت در فضای مجازی، استارتاپ‌ها و فعالیت کمپین‌های دوستداران محیط زیست، دور انداختن لباس‌های قدیمی‌‌تر دیگر اولین راهکاری نیست که به ذهن می‌رسد. به شما در این مطلب خواهیم گفت که چطور می‌توانیم تقریبا در 100 درصد موارد از لباس‌های قدیمی به طور بهینه‌ای استفاده کنیم و زندگی دوباره‌ای به آن‌ها بخشیم و اصولا ضرورت این امر چیست؟

ادامه مطلب: با لباس های قدیمی یا اضافی کمد چه کار کنیم؟

مسیر تولید یک محتوای آموزشی

مسیر تولید یک محتوای آموزشی شامل ۴ فرآیند اساسی است

  1. جمع‌آوری محتوای آموزشی
  2. پختن و آماده سازی محتواهای گردآوری‌شده
  3. طراحی گرافیکی صفحات و سرفصل‌ها مطابق محتوای جمع‌آوری‌شده
  4. اتوران سازی محتوا

 

تولید محتوای الکترونیکی
چهار مرحله ی تولید محتوای الکترونیکی

 

۱- جمع‌آوری محتوای آموزشی :

محتوا مهم‌ترین بخش یک درس‌افزار است . که شامل فیلم ، عکس ، صدا ، متن ، پویانمایی و … بوده و هدف آن آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است . شما اگر قصد تولید یک نرم‌افزار آموزشی را داشته باشید بایستی ۵۰% زمان و انرژی خودتان رو صرف این مرحله کنید.

۲- آماده‌سازی محتوای جمع‌آوری‌شده :

بعدازاینکه محتوای اولیه‌ی شما آماده شد نمی‌توانید به همان صورت استفاده کنید بلکه ابتدا بایستی هرکدام از آن‌ها را با نرم افزار های ادیت ویرایش نموده و آماده ی استفاده در نرم افزار های اتوران ساز کنید. این مرحله ۲۰% وقت و انرژی شما را خواهد گرفت.

۳- طراحی گرافیکی صفحات :

این قسمت بعد از محتوا قابل لمس ترین قسمت یک نرم افزار است در واقع داشتن یک محتوای مناسب و کامل ، بدون توجه به رنگ آمیزی آن محتوا ! تاثیر پذیری و کاربر پسندی آن را به شدت کاهش می دهد . بنابراین طراحی گرافیکی صفحات به منظور نمایش محتوای تهیه شده می تواند منجر به ارائه ی اثر تاثیر گذار و موفقی خواهد بود. این قسمت هم ۲۰% اهمیت تولید محتوا را دارد.

۴- اتوران سازی :

شما تا به اینجای کار ۹۰% روند تولید محتوای خودتان را انجام داده اید . بسیاری از افراد تازه کار و مبتدی برعکس این فکر می کنند آنها باور دارند که بخش اعظم کار یک پروژه قسمت اتوران سازی آن است .

در حالی که بیشترین وقت یک محتوا ساز تهیه ی محتوا ، رنگ آمیزی محتوا و سپس تبدیل به اتوران است.