یک وستر نگار (طراح لباس )موفق باشیم

یک وستر نگار (طراح لباس )موفق باشیم

همیشه نگرانی دانش آموزان طراحی لباس وخیاطی اینه که ما چکار کنیم کارمون بهتر بشه و یا چطوری میتونیم توی این رشته موفق باشیم .خب این سوالات جواب های مشخصی داره سوای از اینکه کار و تمرین و فراگرفتن درس از اهمیت ویژه ای برخورداره یه سری کارها و رفتار های دیگه هست که به شما کمک میکنه که تا بتونید یه طراح لباس موفق باشید.بتونید با طراحان وخیاطان بزرگ رقابت کنید .خب من فرمولی رو دارم که میخوام به همه شما هدیه کنم واین جزو تجربیات خودم و خیلی از کسان دیگه ایِ که تو کارشون موفق بودن .شاید بتونید سرمشق بگیرید و گوی سبقت رو از همه بربائید. و موفق تر از سایرین باشید. کسی از اینده خبر نداره ولی آینده رو خودمون میسازیم ...

خب اینم فرمول جادوئی من :

( نظم - discipline ) به زندگی روزمره خودتون نظم بدید . اتاق و محل کارتون رو مرتب کنید. جائی رو انتخاب کنید که نور گیر باشد و به هوای آزاد دسترسی داشته باشید.
( رهائی از  افکار غیر ضروری ) تمام درگیری های مغزی خودتان را تا مدتی برای ساعتی دیگر رها کنید.
(دسته بندی وسایل ) وسایل کاریتان را سروسامان دهید ، دسته بندی کاغذها بسیار مهم است کاغذهای نو و دست نخورده -کاغذذهای باطله -کاغذهای رنگی - کاغذهای کادو و مناسب کلاژ - جعبه ابزار (چسب و قیچی و ....) جعبه وسایل کلاژ ... جعبه پارچه ها - جعبه رنگ ها و سایل رنگ و .. هرچیزی که نیاز به دسته بندی دارند را منظم کنید تا دسترسی به ان اسان شود.
( تابلوی ایده ها ) یک تابلوی خالی و یا یک مقوای ماکت و کاغذ چوب پنبه ای ( cork board ) را به دیوار آویزان کنید.این تابلو را با تصاویر و یا مواد مورد علاقه و زیبائیکه دوست دارید پر کنید.این تابلوی ایده های شماست که بعدا هر تصویر ویا شیئی میتواند الهام بخش شما باشد.
(برنامه ریزی درسی و کاری ) برای کلاس هایتان برنامه ریزی کنید . ساعات روزتان را بیهود نگذرونید.صبح زود بیدار شوید و قدری ورزش کنید. وشب خوب بخوابید .
( یادداشت آرزوها ) دفترچه ای داشته باشید و آرزو ها و ایده آل هاتون را در آن بنویسید خواسته هاتون از خودتان و توانمندی هاتون را یاد داشت کنید و هرشب چک کنید که آیا تونستید به خواسته های روزمره خودتون برسید یا نه و برایش تلاش کنید (این خواسته باید هفتگی باشد) و سپس ماهیانه و ... کم کم مدتش را بیشتر کنید.
(تحقیق و سرچ) کار تحقیق و سرچ باید کار روزمره شما باشد تا میتوانید عکس ببینید و ایده برداری کنید ژورنال داشته باشید و یا ژورنال دانلود کنید.
( دراپینگ) یک مانکن استند داشته باشید و مقداری پارچه و سوزن ته گرد - با این وسایل سعی کنید هر هفته یک لباس خاص دراپینگ کنید و عکس بگیرید .
(طراحی نام و لوگو شخصی) برای خودتان یک نام و یا لوگو طراحی کنید و یک کیف پورتفولیو تهیه کنید و کمکم برای این پورتفولیو طراحی کنید.
(کار اورژینال انجام بدید ) از کپی کردن بپرهیزید کپی کردن سرقت نا محسوس است و بدترین کاریست که یک طراح نباید به ان فکر کند.حتی برای نام و لوگوی شخصی
(طراحی فیگور کنید) یا به کلاس طراحی فیگور بروید یا به کلوپ های طراحی و یا از روی ژورنال شروع کنید به طراحی کردن
( فراگیری الگو و دوخت ) سعی کنید دوخت و طراحی الگو رو فرا بگیرید تا بتونید طرحهای خودتون رو به اجرا برسونید چرا که یک طراح باید کارهایش را خوش اجرا کند.کم کم یاد بگیرید برای خانواده خودتون لباس بدوزید هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست
(رنگ آمیزی کنید ) سعی کنید تمام طراحی های خودتون رو رنگ کنید تجسم و شناخت رنگ شما رو به دنیای واقعی مد نزدیک تر میکنه و شناخت رنگ علمی است که با تجربه فقط بدست میآید.
(شرکت در مسابقات) سعی کنید در مسابقات طراحی لباس شرکت کنید و نتیجه را به رزومه و پورتفولیو خودتون اضافه کنید.
( پی گیری Trend) سعی کنید ترند Trend و روند مد را دنبال کنید و بدانید در جهان برای مد چه اتفاقاتی می افتد . سایتهای معتبر پنتون و ال و وگ را دنبال کنید elle.com یا style.com و برای دیدن رنگهای سال pantone.com را مطالعه کنید .
(کارآموزی ) سعی کنید در یک شرکت یا تولیدی یا مزون لباس عروس ، کارآموزی کنید.
(بالا بردن شایستگی شخصی  Eligibility ) باید یکی از اهداف شما باشه .توانمندی های خودتون رو شناسائی کنید و پرورش بدید.
( بالا بردن مهارت های تجاری ) شم تجاری تون رو بالا ببرید و مهارت های تجاری مثل بازاریابی و فروش و ... بدست بیارید
(ایجاد ارتباطات خوب) صنعت مد دنیای بزرگیه باید یاد بگیرید که ارتباطهای خوب و کانالهای مفید خودتون رو پیدا کنید. و باید بتونید خوب حرف بزنید و مفهوم خودتون رو انتقال بدید.
(رقابت )سعی کنید از دیگران نیرو بگیرید و رقابت سازنده داشته باشید و باید برتری خودتون رو ارتقا بدید.
(آشنائی با مواد و متریال) تمام مواد و متریالی رو که مربوط به لباس و اکسسوری میشه بخوبی شناسائی کنید.