گیمیفیکیشن - قسمت دوم

گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی

بشر در طول تاریخ بازی های مختلفی را برای سرگرمی خود اختراع کرده است. بازی ها قدرت فوق العاده ای دارند و احساسات مختلفی را در افراد ایجاد میکند.  شما درگیر بازی میشوید و میخواهید که بازی را ادامه دهید و در نهایت از نتیجه بازی احساس رضایت پیدا کنید. انسان ها همیشه یک نوع بازی برایشان بسیار پرشور است به عنوان مثال٬ یکی بسکتبال را بسیار دوست دارد٬ یکی شطرنج را و دیگری بازی های ویدئویی را. 

....

اگر یک بازی به درستی طراحی شده باشد میتواند بر انگیزه افراد تاثیر بگذارد و افراد را علاقه مند کند و این اصلی ترین عنصر در یادگیری الکترونیکی است و برای اینکار نیاز به راهبرد های گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی دارید.

هدف گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی ٬ تقویت انگیزه فراگیران٬ افزایش علاقه آنها به انجام تکالیف و درک چگونگی استفاده از دانش کسب شده در عمل است.

Gamification، استفاده از نحوه بازی سازی و مکانیزم آن است در زمینه هایی که به بازی ربطی  ندارند که باعث بهبود شرایط کاری و افزایش مشارکت، تعامل و رقابت می شود و استفاده از قوانین بازی به ما کمک می کند تا به اهداف واقع بینانه کسب و کار برسیم. این شیوه های بازی سازی میتواند شامل امتیاز، مدال ها، سکه و.. باشد و از آن در صنایع مختلف مانند بانک ها، کسب و کار ها و آموزش استفاده می شود. از طریق گیمیفیکیشن، وظایف کسل کننده٬ جذاب می شود و وظایف دشوار به وظایف مورد علاقه و ساده تبدیل می شوند. گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی به فراگیران انگیزه میدهد تا یاد بگیرند و دوره خود را تکمیل کنند.

بازی ها در هر ژانر و نوعی که باشند، باعث افزایش انگیزه می شوند و انگیزه در آموزش عنصر مهمی است که در هیچ صنعت دیگری این عامل، تا این حد مهم نیست. گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی باعث می شود که یادگیری جذاب و لذت بخش باشد

این یک اصل ثابت شده است که استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی منجر به حفظ و تقویت انگیزه فراگیران می شود. 

 

در آینده ادامه مطالب در خصوص این موضوع را قرار خواهیم داد...