تابلو اعلانات

چهارمین مرحله کارگاه هاي آموزشی (سفریادگیري)گروه هاي آموزشی دوره ی فنی حرفه ای و کار دانش (سال تحصیلی 05-1404)

مکان برگزاری / لینک وبینار
بلوارامین، ابتدای خیابان جمهوری اسلامی،کوچه دوم، هنرستان نمونه دولتی گیوه‌چی
خیابان یزدانشهر، خیابان ابوذر شرقی، کوی سادات، هنرستان نور
20 متری زاد، کوچه 28، هنرستان فنی حرفه ای حضرت معصومه (س)
پردیسان سبلان 19، هنرستان دخترانه شهید هندویان
میدان بسیج،خیابان شهید ایرانی،هنرستان ماندگار قدس
خیابان  انقلاب،گلزار شهدا، هنرستان شهید رجایی
پردیسان، سبلان 19 ، هنرستان دخترانه شهید هندویان
خیابان یزدانشهر، خیابان ابوذر شرقی، کوی سادات، هنرستان نور
خیابان یزدانشهر، خیابان ابوذر شرقی، کوی سادات، هنرستان نور
عنوان کارگاه
کارگاه ماشین‌های القائی آسنکرون ( دو جلسه)
كاربرد صنايع شيمي در صنعت
ثبت برند
دومین جلسه اتوکد پیشرفته/ اولین جلسه آموزشی رویت
آشنایی با انواع سبک شناسی در طراحی سنتی
آموزش نرم افزار مدیریت پروژه ی مایکروسافت (MSP)
کارگاه نقشه کشی با AUTO CAD مقدماتی( دو جلسه)
آموزش گام‌ به‌ گام ساخت و ریگ کاراکتر حرفه ای در موهو و طراحی اسمارت بن ،اکشن بن و تارگت بن و انیمیت
طراحی و تولید اپلیکیشن‌های اندرویدی با App Inventor
طراحی و اجرای گانت چارت
کاربرد هوش مصنوعی در درس پژوهی
آموزش رنگ های ساختمانی
سومین جلسه اتوکد پیشرفته/ دومین جلسه آموزشی رویت
کاربرد هوش مصنوعی در طراحی و نقاشی فرش و نگارگری
آموزش عکاسی
کارگاه عملکرد ،انتخاب و نگهداری پمپ ها در صنایع شیمیایی
آموزش رنگ های ساختمانی
ساعت
16-20
15
10
8-12
16
18
8-12
16
18
18
18:30
18:30
8-12
15:30
18
15
18:30
تاريخ
1404/10/07
1404/10/07
1404/10/11
1404/10/11
1404/10/14
1404/10/15
1404/10/18
1404/10/20
1404/10/21
1404/10/22
1404/10/23
1404/10/24
1404/10/25
1404/10/28
1404/10/28
1404/10/30
1404/11/07
روز
یک ‌شنبه
یک شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
یک شنبه
دوشنبه
پنج ‌شنبه
شنبه
یک شنبه
دوشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
پنج شنبه
یک شنبه
یک شنبه
سه شنبه
سه شنبه
گروه درسي
الکتروتکنیک ، الکترونیک و مکاترونیک
صنایع شیمیایی
طراحی و دوخت
معماری داخلی و عمران و ساختمان
هنرهای سنتی و صنایع دستی
شایستگی های غیرفنی
صنایع فلزی و مکاترونیک
هنرهای نمایشی
رایانه فنی حرفه ای و کاردانش
شایستگی های غیرفنی بازار كار
درس پژوهی، درس کاوی (تمامی هنرآموزان و مدیران)
معماری داخلی و عمران و ساختمان
معماری داخلی و عمران و ساختمان
هنرهای سنتی و صنایع دستی
هنرهای تجسمی
صنایع شیمیایی
معماری داخلی و عمران و ساختمان
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

 

سومین مرحله کارگاه هاي آموزشی (سفریادگیري )گروه هاي آموزشی دوره ی فنی و حرفه ای و کاردانش (سال تحصیلی 05-1404)

مکان
http://vc.qomedu.ir/techm   لینک وبینار
نیروگاه،20 متری زاد ، کوچه 28 ، هنرستان حضرت معصومه (س)
یزدانشهر،خیابان بقیه ا...،خیابان ابوذر شرقی،کوچه 10 ،هنرستان دخترانه نور
پردیسان ، سبلان 19، هنرستان شهید هندویان
پردیسان،خیابان شهید رضی 1، هنرستان شهید مهدی هندویان
http://vc.qomedu.ir/techm   لینک وبینار
خیابان عطاران ، انتهای کوچه 17 ، روبروی مسجد النبی(ص) ، داخل فرعی ، هنرستان حاج علی طالبی
پردیسان، خیابان شهید رضی 1 ، هنرستان شهید مهدی هندویان
میدان بسیج،خیابان شهید ایرانی،هنرستان ماندگار قدس
http://vc.qomedu.ir/techm      لینک وبینار
نیروگاه ، خیابان سواران ، کوچه 1/1 ، هنرستان دخترانه فخری
عنوان کارگاه
وبینار آموزش متره
نشست تخصصی با هنرآموزان برتر
جلسه توجیهی طراحی و اجرای پروزه های درس پژوهی
آموزش نرم افزار اتوکد  پیشرفته
طراحی نقوش سنتی با نرم افزار اتوکد
چالش‌ها و راهکارهای نصب سیستم عامل لینوکس
استفاده از هوش مصنوعی در هنرهای تجسمی
طراحی نقوش سنتی با نرم افزار اتوکد
نرم افزار اتوکد  مقدماتی
طراحی لباس با الگوریتم های هوش مصنوعی
کارگاه  توجیهی طرح  وظیفه مدار
ساعت
18
10
16
9
16:30
17
18:30
16:30
10
9
10
تاريخ
1404/09/04
1404/09/06
1404/09/10
1404/09/13
1404/09/15
1404/09/17
1404/09/18
1404/09/22
1404/09/27
1404/09/27
1404/09/27
روز
سه شنبه
پنج شنبه
دوشنبه
پنج شنبه
شنبه
دوشنبه
سه شنبه
شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
گروه درسي
معماری داخلی - عمران و ساختمان
طراحی و دوخت
صنایع شیمیایی
معماری داخلی- عمران و ساختمان
صنایع دستی و هنرهای سنتی
رایانه فنی حرفه ای و کاردانش
هنرهای تجسمی
صنایع دستی و هنرهای سنتی
الکترونیک-الکتروتکنیک-مکاترونیک
طراحی و دوخت
رایانه فنی حرفه ای و کاردانش
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

دومین مرحله کارگاه هاي آموزشی (سفریادگیري )گروه هاي آموزشی دوره ی فنی و حرفه ای و کاردانش (سال تحصیلی 05-1404)

مکان
فلکه آزادگان، 24 متری شهید چمران، انتهای کوچه ،21 هنرستان دخترانه فتح المبین
فلکه آزادگان، 24 متری شهید چمران، انتهای کوچه ،21 هنرستان دخترانه فتح المبین
لینك وبینار/techm/ir.qomedu.vc://htt
خیابان 19 دی، کوچه ،12 روبروی مسجد امیرالمومنین)ع( هنرستان سلامت
خیابان 19 دی، کوچه ،12 روبروی مسجد امیرالمومنین)ع( هنرستان سلامت
خیابان 20 متری زاد ،کوچه 8 ، هنرستان حضرت معصومه )س(
خیابان انقلاب،چها رراه گلزار شهدا ،هنرستان شهید رجایی
میدان بسیج ، هنرستان قدس
عنوان کارگاه
نشست تخصصی معرفی برنامه ها و فعالیت های دبیرخانه
بررسی چالش ها و راهکارهای تدریس کتاب نونگاشت
وبینار تخصصی با محوریت تبیین طرح وظیفه مدار
نشست تخصصی بررسی چالش ها و راهکارهای تدریس کتب جدیدالتألیف
تبیین طرح تحولی در آموزش و یادگیری وظیفه مدار
تبیین طرح تحولی در آموزش و یادگیری وظیفه مدار
هم اندیشی ابعاد جشنواره اساطیرو ادبیات کهن ایرانی
موتورخانه گرمایشی ساخت کلکتور
ساعت
16:30
16:30
18
16
16
10
10
10
تاريخ
1404/08/21
1404/08/21
1404/08/24
1404/08/24
1404/08/24
1404/08/29
1404/08/29
1404/08/29
روز
چهارشنبه
چهارشنبه
شنبه
شنبه
شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
گروه درسي
رایانه فحك
رایانه فحك
هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی
صنایع دستی و هنرهای سنتی
صنایع دستی و هنرهای سنتی
طراحی و دوخت
هنرهای نمایشی
تاسیسات
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8

اولین مرحله ی کارگاه های آموزشی دبيران دوره ی فنی حرفه ای و کاردانش (سال تحصيلی 05-1404)

مکان
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
عنوان کارگاه
تبیین طرح وظیفه مدار و تشریح برنامه عملیاتی دبیرخانه معماری
نقد و بررسی کتاب اجرای پوشش نهایی و تهیه نقشه های معماری پایه د هم
اجرا و نصب Wall Dry
تبیین طرح وظیفه مدار و تشریح برنامه عملیاتی دبیرخانه ساختمان
نقد و بررسی کتاب سفت کاری و نازک کاری پایه دهم
اجرا و نصب Wall Dry
ساعت
17
9
9
17
9
9
تاريخ
1404/08/10
1404/08/15
1404/08/22
1404/08/10
1404/08/15
1404/08/22
روز
 شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
گروه درسي
معماری داخلی
معماری داخلی
معماری داخلی
ساختمان
ساختمان
ساختمان
رديف
1
2
3
4
5
6

اولین مرحله کارگاه های آموزشی دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی (سال تحصيلی 05-1404)

مکان
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
عنوان کارگاه
تربیت نسل Z و آلفا
تربیت نسل Z و آلفا
تربیت نسل Z و آلفا
ساعت
18:30
18:30
18:30
تاريخ
1404/08/14
1404/08/21
1404/08/28
روز
چهارشنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
گروه درسي
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
رديف
1
2
3

شيوه نامه برگزاري چهارمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره فنی حرفه ای و کاردانش (سال تحصیلی 04-1403)

قابل توجه همکاران گرانقدر

همکاران علاقمند به شرکت در جشنواره تدریس می توانند شيوه نامه نحوه برگزاري چهارمین دوره این جشنواره را ازلینک زیر دریافت نمایند.

لینک دانلود شیوه نامه

​​​​​​لینک دانلود شیوه نامه کلی جشنواره الگوی برتر تدریس متوسطه

تازه ترین مطالب گروه ها

نظرات هنرآموزان درباره نظام شایسته محور

نظرات همکاران درمورد شایسته محور:
به ادامه مطلب مراجعه کنید

????مریم صدقی:

ارزشیابی براساس شایستگی

فواید خودرا دارد

ولی مشکل اول این است که هنوز هنرآموزان به خوبی برای این نوع تدریس و ارزشیابی آموزش های لازم را ندیده اند

درضمن تصور ایجاد شده برای هنرجویان از آزمون و ارزشیابی مجدد،حس فرصت دوباره را می دهدکه باعث جدی نگرفتن ارزشیابی ها می شود

چه اینکه در گذشته ارزشیابی های هماهنگ در دی ماه یا خرداد ماه هنرجو را به تلاش بیشتری وادارمی کرد

به نظرم من هنوز هنرستان ها ونظام آموزشی ما قابلیت پذیرش این شیوه از ارزشیابی را ندارد

و مشکل دیگر تعداد بالای هنرجویان است

شایسته محور بیشتر با ده هنرجو جواب خواهد داد

چه اینکه اگر تعداد هنرجویان زیاد شود دیگر این آموزش و  ارزشیابی جوابگو نخواهد بود

و مورد دیگر ارزشیابی هایی بین هر بخش به شکلی که در کتاب آمده عملا قابل شکسته شدن و ریز تر شدن نیست

بنده در کلاسهای شایسته محور فرمهایی دارم با انواع فعالیت ها

برای هرپودمان به صورت جداگانه

آزمون کتبی

آزمون عملی

پروژه های عملی(به صورت مرحله به مرحله)

تحقیق ها

فعالیت های منزل شامل دیدن فیلم های کلاسی و...

و...

که امتیازهای کسب شده در مستمرها و شایستگی ها اعمال می شود

 

 

????خانم دکترعباسی:

ازمزایای شایسته محور،توجه به عملکرد دانش آموزان و خروج از وضعیت تمرکزبرحفظ دروس

کاهش حجم موادامتحانی برای ارزشیابی هرپودمان و کاهش استرس دانش آموزان

ازمعایب شایسته محور،به دلیل اینکه هردانش آموزچندبارمی تواند درهرپودمان ارزیابی شود،فعالیت خودرا کم کرده و به خود فرصت بیشتری می دهد.

 

 

????خانم مهندسنصراللهی:

ازمزایای شایسته محور:دانش آموزان تشویق می شوندکه برای داشتن مهارت درزمینه آن درس بیشتر تلاش کند و محدود به چند صفحه کتاب نشوند

دانش آموزمطالب رابه صورت حفظی یاد نمی گیرد وباعث می شود حتی بعداز چندسال بازآن را درذهن داشته باشد

از معایب شایسته محور:دراین مدت زمان کم،رسیدن به هدف شایسته محوربرای برخی از مباحث کتاب ناممکن است

انگیزه دانش آموزان برای آن رشته بیشتر می شود

 

????خانم مهندس نوروزی:

دروسی باید شایسته محور انتخاب شوند که درس بصورت کامل قابلیت پروژه و کار عملی داشته باشد تا عملا امتحانات حفظی در این دروس حذف شوند.

چرا که بحث امتحان مجدد با توجه به تعداد دانش آموزان و پودمانها برای هنرآموزان مشکل ساز شده و عملا هنرآموزان درگیر حجم زیادی از کاغذ میشوند.

همین طور جدی نگرفتن آزمونها بدلیل تکرار و هدررفت وقت کلاس به جهت آزمونهای مجدد معضل بزرگیست.

در شایسته محور بودن دروسی مثل دانش فنی بایستی بازنگری مجدد صورت پذیرد.

 ضمن اینکه برگزاری کنکور به شکل کتبی عملا با روح شایسته محوری- بدلیل نیاز هنرجو به حجم عظیمی از اطلاعات تئوری برای شرکت در کنکور- در تناقض است.

 

????خانم مهندس موسی پور:

معایب

عدم اشنایی دبیرانی که این دروس را تدریس می کنند. بدلیل اینکه این دروس صرفا جهت تکمیل شدن ساعت تدریس همکاران وبدون توجه به رشته همکاران به انها به عنوان برنامه درسی داده می شود وعدم اشنایی همکار خود بزرگترین مشکل است.

همچنین با توجه به تعداد دفعات تکرار ازمون ها خیلی دانش اموزان این دروس را جدی نمی گیرند. وحتی تکالیفی که به صورت تحقیق یا

کار عملی می باشد را انجام نمی دهند یا با تاخیر تحویل می دهند.

مزایا

استرس دانش اموز کاملا از بین رفته وخیالش از بابت چند بار فرصت وارزشیابی راحت است.

دبیران هم چون این کتابها قانون خاصی برای ارزشیابی ندارند هر طور که دوست دارند ارزشیابی را انجام می دهند.

 

????خانم مهندس ساده دل:

هدف در نظام شایسته محور ارائه آموزش بصورت عملی و کارگاهی با هدف اصلاح یادگیری و در نظر گرفتن تفاوت های فردی یادگیرندگان و محیط های یادگیری است و

همچنین آموزش   بر اساس شایستگی های دنیای کار و مشاغل و حرفه ها و سنجش بر اساس عملکرد می باشد که

در نتیجه موجب کاهش استرس ناشی از آزمون برای هنرجویان و گذر راحت و آرام از مدرسه به دنیای کار و ارائه آموزش ها بر اساس استانداردهای  عملکردی در دنیای کار می باشد.

در نتیجه اگر چارچوب عملیاتی آموزش و سنجش بر اساس شایستگی برای هنراموزان به درستی و روشنی آموزش و تعریف شود، بسیار نظام کارامد و مفیدی خواهد بود.