دستورالعمل ارسال نمونه ارزیابی پودمانی و نمونه سوال مهارتی کاردانش و ارزیابی و سنجش مهارت در دروس عملی.
همکاران رشته های فنی پودمانی ( رشته فتوگرافیک و انیمیشن ) ، دو نمونه شیوه و روش ارزیابی و سنجش از رشد هنرآموزبه گروههای آموزشی هنر ارسال نمایند.
رشته های فنی غیرپودمانی شیوه ی ارزیابی یک درس عملی را بهمراه یک نمونه اثر ارزیابی شده و مستندات ارزیابی به گروههای اموزشی هنر استان، ارسال نمایند.
رشته های کاردانش یک نمونه سوال عملی از مهارت های تخصصی رشته مورد نظر به گروههای اموزشی هنر استان ارسال نمایند.
email: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
در طراحی سوالات هر #شایستگی و #پودمان_ها , #توانایی ها #استانداردها میزان مهارت فرد، اهمیت دارد
آزمون پودمانی و مهارتی در هر دو شاخه ی فنی حرفه ای و کاردانش عملکردی و عملی است در نتیجه:
• سوالات چهارگزینه ای،کوتاه پاسخ،جاخالی،صحیح و غلط نشان دهنده ی میزان توانایی و مهارت هنرجو نیست.
• آزمون تشریحی از تعاریف و واژه ها نشان دهنده ی رشد مهارتی هنرجو نیست.
توصیه می شود:
• آزمون دروس پودمانی و مهارتی،پروژه محور و تحقیق محور باشد،یعنی از هنرجو بخواهید با توجه به مطالب آموخته شده یک فرآیند عملی را به نتیجه برساند و ارایه دهد.
• پوشه کار هنرجو، فعالیت مستمر سالانه ی او را برآورد خواهد کرد و در اعلام نتیجه ی آزمون پایانی هر شایستگی و یا توانایی، راهگشا است.
• آزمون متمرکز پایانی و جامع در دروس شایستگی وجود ندارد.
• ارزیابی از توانمندی مهارتی هنرجو توسط هنرآموز انجام می شود در طول کلاس درس برگزار می شود و اصرار مدیریت هنرستانها به برگزاری آزمون های تئوری قدم برداشتن در مسیر اشتباه از اهداف در نظر گرفته شده برای آموزش است.
ما تلاش میکنیم افرادی توانمند تربیت کنیم نه هنرجویان را برای دانشگاه آماده کنیم.