همکاران گرامی خواهشمند است
، طرح درس ها ، مقالات و نمونه سوالات امتحانی
خود را هر چه سریعتر به گروه ارسال نمایید.
آدرس ایمیل :
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
نمونه طرح درس
نمونه طرح درس
بسمه تعالی نام کتاب:طراح امور گرافیکی با رایانه موضوع تدریس:توانایی کار با ابزارهای انتخاب هدف درس:شناخت و کار با ابزار انتخاب
پایه تحصیلی :سوم متوسطه رشته:کامپیوتر تعداد دانش آموز : 15 نفر نام مدرسه : فن آوران
نام دبیر :نویده عزیزی تاریخ :28/7/92 مدت جلسه : 100 دقیقه طرح درس :روزانه |
||
هدف کلی :آشنایی و شیوه استفاده از ابزار انتخاب در نرم افزار فتوشاپ
|
||
دانش آموز در پایان این درس باید بتواند : |
حیطه شناختی (دانشی) |
هدفهای رفتاری |
1- انواع گروههای ابزار انتخاب را نام ببرد ؟( دانش) 2- ابزارهای هر گروه ابزار انتخاب را نام ببرد ؟(دانش) 3- تفاوت بین ابزارهای انتخاب را شرح دهد ؟ ( درک و فهم) 4- بتواند بخشهای مختلف تصویر را با کمک ابزارهای انتخاب جدا کند .( کاربرد ) 5- ابزار مناسب جهت انتخاب بخشهای گوناگون تصویر را تشخیص دهد .(تجزیه و تحلیل ) 6- برای جداسازی بخشی از تصویر بتواند ابزارهای انتخاب مناسب رابا هم استفاده کند .(ترکیب) 7- مناسب ترین ابزار انتخاب را جهت هر جداسازی انتخاب و استفاده کند .( ارزشیابی)
|
||
1- با کمک مربی بتواند از ابزار انتخاب استفاده کند .(تقلید) 2- بدون نیاز به کمک قادر باشداز ابزار انتخاب استفاده کند .( اجرای مستقل ) 3- ابزارهای مناسب را برای جداسازی بخشهای متفاوت به کار ببرد.( دقت در عمل ) 4- خطاهای زمان استفاده از ابزار هنگام جداسازی را برطرف کند .( هماهنگی) 5- بتواند هر بخش متفاوتی را که دبیر درخواست کرد از تصویر جدا کند .( عادی شدن )
|
حیطه روانی حرکتی (رفتاری ) |
|
1- تشخیص دهد برای بخش مورد نظر دبیر چه ابزاری را باید استفاده کند.( دریافت) 2- برای انتخاب بخشهای مختلف تصویر ترتیب استفاده از ابزارانتخاب را مطرح کند.(پاسخ دادن) 3- برای انتخاب بخشی از تصویر روشهای متفاوتی را پیشنهاد کند.( ارزش گذاری) 4- برای انتخاب بخشهای مختلف تصویر بتواند راه حل پیشنهاد کند .(درونی شدن ) 5- قادر به انجام آزمونهای عملی پایان فصل باشد.( سازماندهی) |
حیطه عاطفی (نگرشی) |
|
کتاب ، وایت برد، ماژیک ، رایانه ، دیتا ، نرم افزار فتوشاپ |
وسایل آموزشی
|
|
توضیح و اجرای کامپیوتری ، پرسش و پاسخ ، کار گروهی |
روش تدریس |
|
نه گروه 2 نفره |
گروه های کلاسی |
فعالیتهای یاددهی و یادگیری
|
|||
مدت (دقیقه ) |
فعالیت هنرجو |
فعالیت هنرآموز |
مرحله |
10 |
1-سلام و احوالپرسی
2- پاسخ به دبیر در موقع حضور و غیاب
3- ارائه تکالیف به دبیر
4-پاسخ به ارزشیابی تشخیصی
5- نشستن در کنار اعضاء گروه و یاداشت برداری |
1-سلام واحوالپرسی
2- حضور و غیاب
3- بررسی تکالیف جلسه گذشته (مباحث توانایی مدیریت فایل ها و توانایی تشخیص و ترسیم نقطه)
4- ارزشیابی تشخیصی (روشهای مختلف بازکردن فایل ها،فرمت های مختلف فایل ، ذخیره سازی فایل ،تعریف نقطه، موقعیتهای نقطه در کادر، کیفیت بصری نقاط ، مفاهیم سبکی سنگینی و تمرکز یک نقطه در کادر)
5- نوشتن عنوان درس روی تابلو – گروهبندی دانش آموزان
|
فعالیتهای آغازین |
60 |
1- یاداشت برداری از نکات مهم واضافه بر مطالب کتاب
2- اظهار نظر و شرکت در مباحث کلاس
3- پیشنهاد راه حل برای انجام مثال ها
4- پاسخ به سوالات مطرح شده توسط دبیر در هنگام ارائه درس
5- بیان سوالات و رفع ابهامات مربوط به درس در پایان تدریس
|
1- معرفی ابزار انتخاب 2- معرفی گروههای مختلف ابزار انتخاب 3- معرفی ابزار های گروه هندسی (مستطیل، دایره، سطر و ستون ) 4- بیان کاربرد کلیدهای کمکی هنگام استفاده 5- انجام یک مثال با کمک ابزار این گروه 6- معرفی ابزارهای منوی اختیارات مربوط به این گروه 7- انجام یک مثال با کمک ابزار و ابزارهای منوی اختیارات آن 8- بیان چگونگی جابجایی و کپی برداری از بخش انتخابی 9- انجام یک مثال در رابطه با جابجایی و کپی برداری از بخش انتخابی 10- معرفی ابزارهای گروه کمند ،بیان کاربردوتفاوت آنها 11- معرفی ابزارهای منوی اختیارات مربوط به گروه کمند 12- انجام یک مثال با کمک ابزارهای این گروه و منوی اختیارات آن 13- معرفی ابزارهای گروه انتخاب سریع و ابزارهای منوی اختیارات آن 14- انجام یک مثال باکمک این گروه از ابزارهای انتخاب 15- مرور اجمالی و جمع بندی مطالب ارائه شده 16- انجام چند نمونه مثال از ترکیب ابزارهای مختلف انتخاب با همدر جداسازی بخشهای گوناگون تصویر
|
فعالیتهای یاددهی – یادگیری |
20 |
1- پاسخ به سوالات دبیر 2- شرکت در کار گروهی برای انجام تکلیف کلاسی جداسازی بخشهای مختلف تصویر توسط ابزارهای انتخاب
|
1- پرسش در رابطه با گروههای مختلف ابزار انتخاب و اعضای آنها 2- پرسش درباره تفاوت انواع ابزارهای انتخاب 3- پرسش درباره ابزارهای منوی اختیارات هر گروه ابزار انتخاب 4- درخواست جداسازی بخشهای مختلف توسط ابزارهای گوناگون انتخاب |
ارزشیابی پایاتی |
10 |
|
1- انجام آزمونهای تئوری کتاب 2- انجام تمرینات عملی پایان فصل 3- پاسخ گویی به سوالات چهارگزینه ای پایان فصل 4- تعیین چند بخش (اعم از بخشهایی با اشکال هندسی ، بدون شکل هندسی خاص ، با تفکیک رنگ و ترکیب های مختلف این سه دسته)به عنوان تکلیف برای جلسه آینده |
فعالیتهای خارج از کلاس |