دستور العمل طرح سوال دروس مهارتی و پودمانی96/8/21

در طراحی سوالات هر #شایستگی و #پودمان_ها , #توانایی ها  #استانداردها میزان مهارت فرد، اهمیت دارد 

آزمون پودمانی و مهارتی در هر دو شاخه ی فنی حرفه ای و کاردانش عملکردی و عملی است در نتیجه:

•   سوالات چهارگزینه ای،کوتاه پاسخ،جاخالی،صحیح و غلط نشان دهنده ی میزان توانایی و مهارت هنرجو نیست.
•  آزمون تشریحی از تعاریف و واژه ها نشان دهنده ی رشد مهارتی هنرجو نیست.
توصیه می شود:
•  آزمون دروس پودمانی  و مهارتی،پروژه محور و تحقیق محور باشد،یعنی از هنرجو بخواهید با توجه به مطالب آموخته شده یک فرآیند عملی را به نتیجه برساند و ارایه دهد.

•  پوشه کار هنرجو، فعالیت مستمر سالانه ی او را برآورد خواهد کرد و در  اعلام نتیجه ی آزمون پایانی هر شایستگی و یا توانایی، راهگشا است.

•  آزمون متمرکز پایانی  و جامع در دروس شایستگی وجود ندارد.

•  ارزیابی از توانمندی مهارتی هنرجو توسط هنرآموز انجام می شود در طول کلاس درس برگزار می شود و اصرار مدیریت هنرستانها به برگزاری آزمون های تئوری قدم برداشتن در مسیر اشتباه از اهداف در نظر گرفته شده برای آموزش است.

ما تلاش میکنیم افرادی توانمند تربیت کنیم نه هنرجویان را برای دانشگاه آماده کنیم.