دبیرستان Kunshan، گروه United Design

هدف اصلی در این طراحی، تعامل این سیستم با منظر آن است. برای رسیدن به این هدف، سبک باغ های Suzhou به عنوان مرجع اصلی قرار گرفته است که در آنها، آب نقش اصلی را بازی می کند. در این پروژه سعی بر آن است که حضور آب در قالب طراحی مدرن، پررنگ تر شود.
دبیرستان Kunshan، گروه United Design

اختصاصی معماری نیوز:
 گروه معماران:United Design Group(UDG)، چین
محل احداث پروژه: کانشان، چین
سرپرست طراحی: Simone De Gradi
گروه طراحان: Hu Wei, Feng Hai Hua, Wang Wei Shi
مساحت سایت: 200100 مترمربع
مساحت ساخته شده:  84197 مترمربع
زیربنا: 30962 مترمربع
مساحت پارکینگ ( در تراز زیرزمین) : 3000 متر مربع
تراکم: 15.5%
فضای سبز: 46%
با توجه به مطالعات صورت گرفته توسط گروه طراحان  United Design از بافت مجموعه و آنالیز برنامه های مدرسه، چهار عملکرد اصلی در مدرسه به ترتیب زیر شناسایی و اولویت بندی شده است: حوزه عمومی، حوزه آموزشی، فضاهای نشیمن و امکانات ورزشی.
 این تقسیم بندی با هدف بهبود سیرکولاسیون داخلی و زمان دانش آموزان، معلمان و مهمانان صورت می گیرد.
 هدف اصلی در این طراحی، تعامل این سیستم با منظر  آن است. برای رسیدن به این هدف، سبک باغ های Suzhou به عنوان مرجع اصلی قرار گرفته است که در آنها، آب نقش اصلی را بازی می کند. در این پروژه سعی بر آن است که حضور آب در قالب طراحی مدرن، پررنگ تر شود.

در مقیاس شهری، اجزایی که  برای طراحی انتخاب می شوند می بایست ویژگی های زیر را دارا باشند: سیستم های آبی ، با توجه به ویژگی های بین المللی آن بر اساس مدت زمان طولانی از روابط اقتصادی که با شرکت های خارجی وجود خواهد داشت.
در مقیاس محلی، این سایت از سمت جنوب با مدرسه تجارت فوکوا   که توسط Gensler طراحی شده است و از سمت شمال غرب با خروجی بزرگراه، شناخته می شود. در این جا لازم است که طراحی ارتیاطی نیز با مدرسه قبلی که در مرکز شهر قرار گرفته بود، داشته باشد، به ویژه شاخصه  اصلی آجرهای قرمز رنگ حجم بنای سابق و کلاس های قدیمی، بناهای شرقی و غربی و در نهایت کتابخانه ای است که سبک خاص خود را داشت.


بیشتر مدارسی که  به عنوان نمونه موردی، مورد مطالعه قرار گرفت دو نقطه مشترک داشتند، یکی حیاط با مقیاس بسیار بزرگ که درست بعد از ورودی اصلی، قرار می گرفت که معمولاً بدون هیچ گونه درخت، نیمکت و حتی دانش آموز(!) بود و دومی ساختمان اداری که درست در پس حیاط با هدف تحت تأثیر قراردادن مهمان ویژه و دانش آموزان(!) قرار می گرفت. بنابراین اولین ایده برای طراحی، حفظ حیاط ولی کوچکتر کردن مقیاس آن تاحدی بود که ظرفیت عده زیادی از دانش آموزان و اساتید را در مراسم های مختلف پاسخ گو باشد. از سوی دیگر با توجه به این که هدف اصلی در مدرسه آماده سازی و تربیت دانش آموزان است، توجه عمده طراحی به سوی کتابخانه قرار گرفت، که جایگزین ساختمان اداری در پلان اصلی شد.
به منظور تأکید بر کتابخانه، این بنا از سه جهت با تعدادی از محورهای آبی احاطه شده است، این در حالی است که حیاط مدرسه که ورودی اصلی در آن قرار می گیرد با سه عنصر زیر مشخص می شود:
1)    آمفی تئاتر روباز برای اجرای برنامه های گوناگون از جمله تئاتر و سینما در سمت چپ
2)    راه پله به ورودی اصلی در وسط
3)    رمپ دسترسی در سمت راست