تابلو اعلانات

سومین مرحله کارگاه هاي آموزشی (سفریادگیري )گروه هاي آموزشی دوره ی فنی و حرفه ای و کاردانش (سال تحصیلی 05-1404)

مکان
http://vc.qomedu.ir/techm   لینک وبینار
نیروگاه،20 متری زاد ، کوچه 28 ، هنرستان حضرت معصومه (س)
یزدانشهر،خیابان بقیه ا...،خیابان ابوذر شرقی،کوچه 10 ،هنرستان دخترانه نور
پردیسان ، سبلان 19، هنرستان شهید هندویان
پردیسان،خیابان شهید رضی 1، هنرستان شهید مهدی هندویان
http://vc.qomedu.ir/techm   لینک وبینار
خیابان عطاران ، انتهای کوچه 17 ، روبروی مسجد النبی(ص) ، داخل فرعی ، هنرستان حاج علی طالبی
پردیسان، خیابان شهید رضی 1 ، هنرستان شهید مهدی هندویان
میدان بسیج،خیابان شهید ایرانی،هنرستان ماندگار قدس
http://vc.qomedu.ir/techm      لینک وبینار
نیروگاه ، خیابان سواران ، کوچه 1/1 ، هنرستان دخترانه فخری
عنوان کارگاه
وبینار آموزش متره
نشست تخصصی با هنرآموزان برتر
جلسه توجیهی طراحی و اجرای پروزه های درس پژوهی
آموزش نرم افزار اتوکد  پیشرفته
طراحی نقوش سنتی با نرم افزار اتوکد
چالش‌ها و راهکارهای نصب سیستم عامل لینوکس
استفاده از هوش مصنوعی در هنرهای تجسمی
طراحی نقوش سنتی با نرم افزار اتوکد
نرم افزار اتوکد  مقدماتی
طراحی لباس با الگوریتم های هوش مصنوعی
کارگاه  توجیهی طرح  وظیفه مدار
ساعت
18
10
16
9
16:30
17
18:30
16:30
10
9
10
تاريخ
1404/09/04
1404/09/06
1404/09/10
1404/09/13
1404/09/15
1404/09/17
1404/09/18
1404/09/22
1404/09/27
1404/09/27
1404/09/27
روز
سه شنبه
پنج شنبه
دوشنبه
پنج شنبه
شنبه
دوشنبه
سه شنبه
شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
گروه درسي
معماری داخلی - عمران و ساختمان
طراحی و دوخت
صنایع شیمیایی
معماری داخلی- عمران و ساختمان
صنایع دستی و هنرهای سنتی
رایانه فنی حرفه ای و کاردانش
هنرهای تجسمی
صنایع دستی و هنرهای سنتی
الکترونیک-الکتروتکنیک-مکاترونیک
طراحی و دوخت
رایانه فنی حرفه ای و کاردانش
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

دومین مرحله کارگاه هاي آموزشی (سفریادگیري )گروه هاي آموزشی دوره ی فنی و حرفه ای و کاردانش (سال تحصیلی 05-1404)

مکان
فلکه آزادگان، 24 متری شهید چمران، انتهای کوچه ،21 هنرستان دخترانه فتح المبین
فلکه آزادگان، 24 متری شهید چمران، انتهای کوچه ،21 هنرستان دخترانه فتح المبین
لینك وبینار/techm/ir.qomedu.vc://htt
خیابان 19 دی، کوچه ،12 روبروی مسجد امیرالمومنین)ع( هنرستان سلامت
خیابان 19 دی، کوچه ،12 روبروی مسجد امیرالمومنین)ع( هنرستان سلامت
خیابان 20 متری زاد ،کوچه 8 ، هنرستان حضرت معصومه )س(
خیابان انقلاب،چها رراه گلزار شهدا ،هنرستان شهید رجایی
میدان بسیج ، هنرستان قدس
عنوان کارگاه
نشست تخصصی معرفی برنامه ها و فعالیت های دبیرخانه
بررسی چالش ها و راهکارهای تدریس کتاب نونگاشت
وبینار تخصصی با محوریت تبیین طرح وظیفه مدار
نشست تخصصی بررسی چالش ها و راهکارهای تدریس کتب جدیدالتألیف
تبیین طرح تحولی در آموزش و یادگیری وظیفه مدار
تبیین طرح تحولی در آموزش و یادگیری وظیفه مدار
هم اندیشی ابعاد جشنواره اساطیرو ادبیات کهن ایرانی
موتورخانه گرمایشی ساخت کلکتور
ساعت
16:30
16:30
18
16
16
10
10
10
تاريخ
1404/08/21
1404/08/21
1404/08/24
1404/08/24
1404/08/24
1404/08/29
1404/08/29
1404/08/29
روز
چهارشنبه
چهارشنبه
شنبه
شنبه
شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
گروه درسي
رایانه فحك
رایانه فحك
هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی
صنایع دستی و هنرهای سنتی
صنایع دستی و هنرهای سنتی
طراحی و دوخت
هنرهای نمایشی
تاسیسات
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8

اولین مرحله ی کارگاه های آموزشی دبيران دوره ی فنی حرفه ای و کاردانش (سال تحصيلی 05-1404)

مکان
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
بلوار15خرداد، امام زاده سید علی(ع)،ابتدای خیابان تقوی،هنرستان امام رضا (ع)
عنوان کارگاه
تبیین طرح وظیفه مدار و تشریح برنامه عملیاتی دبیرخانه معماری
نقد و بررسی کتاب اجرای پوشش نهایی و تهیه نقشه های معماری پایه د هم
اجرا و نصب Wall Dry
تبیین طرح وظیفه مدار و تشریح برنامه عملیاتی دبیرخانه ساختمان
نقد و بررسی کتاب سفت کاری و نازک کاری پایه دهم
اجرا و نصب Wall Dry
ساعت
17
9
9
17
9
9
تاريخ
1404/08/10
1404/08/15
1404/08/22
1404/08/10
1404/08/15
1404/08/22
روز
 شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
گروه درسي
معماری داخلی
معماری داخلی
معماری داخلی
ساختمان
ساختمان
ساختمان
رديف
1
2
3
4
5
6

اولین مرحله کارگاه های آموزشی دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی (سال تحصيلی 05-1404)

مکان
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
عنوان کارگاه
تربیت نسل Z و آلفا
تربیت نسل Z و آلفا
تربیت نسل Z و آلفا
ساعت
18:30
18:30
18:30
تاريخ
1404/08/14
1404/08/21
1404/08/28
روز
چهارشنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
گروه درسي
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
رديف
1
2
3

شيوه نامه برگزاري چهارمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره فنی حرفه ای و کاردانش (سال تحصیلی 04-1403)

قابل توجه همکاران گرانقدر

همکاران علاقمند به شرکت در جشنواره تدریس می توانند شيوه نامه نحوه برگزاري چهارمین دوره این جشنواره را ازلینک زیر دریافت نمایند.

لینک دانلود شیوه نامه

​​​​​​لینک دانلود شیوه نامه کلی جشنواره الگوی برتر تدریس متوسطه

تازه ترین مطالب گروه ها

محتوای الکترونیکی چیست؟

محتوای الکترونیکی چیست؟

محتوای الکترونیکی به مجموعه ای از تصاویر ، متون ، فیلم ها و صدا ها اطلاق می شود که هدف آن آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است . البته می توان مجموعه ای تصاویر و یا متون و یا انیمیشن های مرتبط با یک موضوع درسی را جداگانه و هرکدام به تنهایی یک محتوای آموزشی به شمار آورد .

منتها طبق نظریه ی هوش های چندگانه گاردنر  می دانیم که همه ی مخاطبان ما از یک شیوه برای یادگیری استفاده نمی کنند.

طبق آنچه گاردنر می گوید و نظریات سایر دانشمندان،  سه روش عمده ی یادگیری وجود دارد.

  1. جنبشی
  2. شنیداری
  3. دیداری

 

استفاده از روش جنبشی برای آموزش الکترونیکی کار بسیار حرفه ای تری است که از مقوله ی مباحث سایت روش تدریس خارج است.استفاده از یادگیری جنبشی به همراه تلفیق سایر روش ها ،  اکنون در دانشکده های آموزش خلبان صورت میگیرید به این صورت که یک ماکت متحرک از هواپیما با تمام جزئیات ساخته می شود و دانشجوی خلبانی درون آن، شرایط یک پرواز واقعی را تجربه می کند.

آموزش خلبان

 

 

اما ما در بسیاری از کلاس های امروزی می توانیم از دو روش شنیداری و دیداری به خوبی استفاده کنیم.

کلاس هوشمند
تخته هوشمند

 

مسلما بکار گیری نرم افزار ها و فناوری های رایانه ای با توجه تنوع و گستردگی که دارند می توانند در ارائه ی بهتر و قوی تر محتوا های آموزشی بسیار موثر باشند .

 

۲-محتوای الکترونیکی با چه ابزارهایی تولید می شود؟

ابزار های تهیه و تولید محتوای الکترونیکی بسیار متنوع هستند  تجربه ای که در این چند سال در تهیه محتوا های الکترونیکی انجام شده  میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

نو ع محتوا نرم افزار های مورد نیاز برای ویرایش
متن psPhotoshop pPowerpoint downloadword idAdobe Indesign pdfAdobe reader
تصاویر psPhotoshop photoimpactphotoimpact Snipping toolSnipping tool    
فیلم psPhotoshop downloadcamtasia studio total video convertortotal video converter corel video Studiocorel video Studio  
انمیشن psphotoshop ppowerpoint swish maxswish max Flashadobe Flash  

اگر دقت کرده باشید در تمامی گزینه های ذکر شده  نامی از فتوشاپ برده شدو این بدین خاطر است که شما اگر قرار هست کار محتوایی انجام بدهید دائما نیاز به فتوشاپ پیدا خواهید کرد. یکی از دلایل موفق بودن  برخی از محتواهای تولیدی  به خاطر تعامل همیشگی با فتوشاپ بوده است

 

 

۳-یک محتوای الکترونیکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اول اینکه باید یک الگوی طراحی خوب داشته باشد، در اینجا منظورمان از طراحی، نقش و رنگ  نیست ، منظور این است که مراحل ساخت طوری طی شود که ما را به هدف برساند. الگوی های طراحی محتوای آموزشی مختلفی وجود دارد که در این جا فقط به دو مورد اشاره ی کوتاهی  می کنیم.در مقالات تولید محتوای الکترونیکی که در سایت روش تدریس مطرح می شوند ما به طور مستقیم شما را درگیر این الگوها نمی کنیم. این ها مباحث جالبی هستند که در بین تکنولوژیست های آموزشی مطرح می شوند. فقط همین که یک دید کلی از محتوای خودتان داشته باشید کافی است.

الگوی عمومی طراحی آموزشی ADDIE

طراحی آموزشی
الگوی عمومی طراحی آموزشی ADDIE

 

الگوی طراحی MMS

 

طراحی آموزشی
الگوی طراحی آموزشی MMS

 

 

دومین ملاک یک محتوای الکترونیکی خوب این است ما را به هدفمان برساند

  • گاهی هدف شما از تولید محتوا فقط این است که مخاطب  بدون حضور شما به حل تمرین بپردازد و بازخورد دریافت کند. اگر مخاطب این کار را بکند پس شما به هدف خود رسیده اید.
  • گاهی هدف شما این است که مخاطب بدون حضور شما بتواند یک مبحث را گام به گام یاد بگیرد . اگر مخاطب بتواند یاد بگیرد پس شما به هدف خودتان رسید اید.
  • و گاهی هدف شما این است که محتوای الکترونیکی آماده کنید تا در سر کلاس به جای پاورپوینت استفاده کنید. اگر این محتوای الکترونیکی بتواند به تدریس شما کمک کند پس شما به هدف خود رسیده اید.